Cykel

Cykel till Boställets Vedugnsbageri

Vi kom hem från Wales sent i söndags och innan vi åkte hade vi lämnat in cyklarna på service hos Jannes cykel & motor i Ljungsbro. Idag fick vi mess om att de var klara så vi åkte dit i cykelmundering och snackade lite cykel innan vi drog till Bostället för en fika. Från Blåsvädret i Ljungsbro var det ca 13 km, och det var medvind och så sjukt varmt! 30 grader och eftersom vinden kom bakifrån fick vi ingen svalkande vind i ansiktet.

Vi kom fram svettiga och glada, och tog en varsin liten glassbägare från Sänkdalens glass och fyllde på vattenflaskorna. Så skönt att sitta i skuggan ett tag!

Sen cyklade vi till bilen vid cykelaffären, men vi tog en annan väg. Den var ca 14 km och nu hade vi lite motvind, det kändes som att temperaturen sänktes med typ 5 grader tack vare den. Attackerade varje backe med mod och starka ben (annars brukar jag avsky backar och behöva stanna i vissa av dem för att samla kraft). Stannade till vid ett vindkraftverk på vägen och lyssnade på rotorbladen :)

Benen var helt skakiga när vi kom tillbaka till bilen och det var så gött att gå in på den närliggande macken och köpa en kall Pepsi Max <3